Комп’ютери вирішують, кого брати на роботу

Автоматизовані системи дозволяють отримати більш інтуїтивний, персоніфікований та простий досвід з HR як для кандидатів, так і для працівників. Тенденцій та застосувань штучного інтелекту в кадровій та рекрутинговій галузі незліченна кількість. Задоволення потреби співробітників та кандидатів за допомогою пошуку талантів, оцінка кандидатів, розвиток співробітників, планування співбесід та зустрічей та взаємодії зі співробітниками лише деякі з них

Автоматизовані системи дозволяють отримати більш інтуїтивний, персоніфікований та простий досвід з HR як для кандидатів, так і для працівників. Тенденцій та застосувань штучного інтелекту в кадровій та рекрутинговій галузі незліченна кількість. Задоволення потреби співробітників та кандидатів за допомогою пошуку талантів, оцінка кандидатів, розвиток співробітників, планування співбесід та зустрічей та взаємодії зі співробітниками лише деяк із них.

Ласкаво просимо до швидко зростаючого світу програм штучного інтелекту (ШІ). ШІ може охоплювати що завгодно - від алгоритмів пошуку Google до розробки PokerStars ботів для гри в покер, які допомагають новачкам зрозуміти гру, її основи та стратегії. Хоча рекрутери використовують ШІ протягом вже як мінімум десятиліття, ця технологія значно вдосконалилась за останні кілька років. Та й попит на неї значно зріс з минулого року завдяки її зручності та швидким результатам.

Нові тенденції та практики у сфері рекрутингу включають застосування онлайн ігор та тестів, які кандидати на посаду можуть пройти не виходячи з дому. Крім того, програма ШІ оцінює особистість людини та приймає рішення про те, чи варто передавати резюме до рук HR.

Запитання та відповіді на них призначені для оцінки кількох аспектів особистості та інтелекту шукача роботи, таких як ризикостійкість та швидкість реагуванняна ситуації. Такі програми також обіцяють, що можуть справедливо і точно виміряти когнітивні та емоційні властивості всього за декілька хвилин.

Таке програмне забезпечення на основі штучного інтелекту зараз використовується у первинних процесах набору персоналу в багатьох транснаціональних компаніях, таких як McDonald's, банк JP Morgan, бухгалтерська фірмаPWC та продовольча група Kraft Heinz. Якщо шукач роботи пройде цей етап, його чекає співбесіда з рекрутером.

Як говорять спеціалісти, такий підхід допомагає фірмам обробити набагато ширший пул претендентів та зрозуміти, хто матиме більший успіх у роботі.

Усі претенденти хочуть знайти підходящу роботу, а компанії – найняти потрібну людину. Тому ці спроби використовувати системи ШІ, здається, йдуть на користь всім.

Ще одна система на основі ШІ для набору кадрів передбачає запис відео претендентів на роботу, які відповідають на запитання, використовуючи веб-камеру та мікрофон свого ноутбука. Потім аудіо перетворюється в текст, і алгоритм ШІ аналізує його ключові слова, наприклад, використання "Я" замість "Ми" у відповідь на запитання про колективну роботу. Далі рекрутингова компанія може або дозволити системі відхиляти кандидатів, не звертаючись до людської оцінки взагалі, або перенести кандидата на відеоінтерв'ю з фактичним рекрутером.

Тим часом, у звіті за 2019 рік йдеться про те, що ріст використання ШІ призведе до того, що він замінить 16% робочих місць до 2029 року.

Кевін Паркер, виконавчий директор HireVue (однієї з таких програм), каже, що ШІ є більш неупередженим, ніж інтерв'юер, який проводить співбесіду. Є бажання мати чесний процес, і ШІ може допомогти оцінити всіх цих кандидатів дуже послідовно.

Отже, немає ніяких проблем з використанням ШІ при наборі персоналу? Гігант інтернет-шоппінгу, Amazon, так не вважає. У 2018 році компанія повідомила, що вона відмовилась відвласної системи ШІ, оскільки вона виявила упередженість щодо жінок-претенденток. Інформаційне агентство Reuters заявило,що система ШІ від Amazon "вирішила, що кандидати чоловіків є кращими", оскільки вони частіше мають більший досвід роботи в галузі технічної діяльності у своєму резюме. Тоді Amazon відмовився це коментувати.

Джеймс Мічин, фахівець у галузі рекрутингу повідомляє, що системи ШІ все ще мають ряд проблем. "Першим кроком у відборі кандидатів є правильний аналіз того, що вони сказали або написали", - говорить він. "На цьому базовому рівні провідні голосовіпомічники від Google, Amazon і Apple все ще нерозуміють, що говорять люди. Наприклад, шотландські акценти часто представляють проблему, так само як і незвичні слова або фрази." Якщо ж система ШІ може точно транскрибувати сказане, другий- більший - виклик полягає у виявленні значення, закладеного в цих словах -семантики, нюансу та контексту. Тут системи ШІ стикаються з багатьма проблемами. І навпаки, людина, слухаючи розмову, інтуїтивно зрозуміє, що мається на увазі.

Фахівці з персоналу розуміють важливість оптимізації поєднання людського розуму та машинного навчання для безперебійного робочого процесу та інтуїтивного робочого середовища. Незважаючи наподальшу необхідність у вдосконаленні систем ШІ, вони вже зараз значно скорочують час найму, дозволяючи HR-команді бути більш продуктивними в інших сферах,таких як пошук персоналу, підбір персоналу, управління співробітниками тощо. Скринінг з підтримкою ШІ допоможе вибрати кандидатів з найбільш підходящим набором навичок та досвідом, який відповідає вимогам компанії. Тож подаючи заявку на роботу наступного разу, не дивуйтеся, якщо спершу вам доведеться поспілкуватися із ШІ.